m:tel POSLOVNI KORISNICI PRIVATNI KORISNICI
PRIVATNI KORISNICI
POSLOVNI KORISNICI
POČETNA INFRASTRUKTURA PLATFORMA LOKALNI ENG KORISNIČKA ZONA
Korisnička zona

Sve informacije i pomoć na jednom mjestu.
Promjena lozinke












Lozinka mora da ima najmanje 7, a najviše 16 karaktera i da sadrži kombinaciju najmanje dve različite vrste znakova: velikih ili malih slova, brojeva i specijalnih znakova: - ! # $ % & ( ) * ,. / : ; ? @ [ \ ] ^ _ { | } ~ + < = >.Dodatni uslov je da Lozinka ne može da sadrži Vaše Korisničko ime.


Zaboravljena lozinka












Lozinka mora da ima najmanje 7, a najviše 16 karaktera i da sadrži kombinaciju najmanje dve različite vrste znakova: velikih ili malih slova, brojeva i specijalnih znakova: - ! # $ % & ( ) * ,. / : ; ? @ [ \ ] ^ _ { | } ~ + < = >.Dodatni uslov je da Lozinka ne može da sadrži Vaše Korisničko ime.


Šta je IaaS?
Infrastruktura kao servis omogućava isporučivanje infrastrukture na virtuelnom serveru uz koji se vežu sve relevantne usluge kao što su procesorska snaga, memorija i prostor na disku. Pristupajte hardverskoj infrastrukturi prema Vašim potrebama pomoću web aplikacija. Sve što treba da uradite jeste da izaberete resurse koji su vam potrebni (CPU, RAM, Storage) i u kratkom roku dobijate vrhunsku hardversku infrastrukturu.

Usluga IaaS je posebno atraktivna za mala i srednja preduzeća zato što mogu da kreiraju virtuelne servere u skladu sa svojim potrebama, bez ulaganja u infrastrukturu.
Šta je PaaS?
Platforma kao servis omogućava korišćenje računarskih razvojnih platformi i softverskih sistema i pruža kompletno okruženje za razvoj aplikacija. Korisnik sam razvija, testira i distribuira sopstvene aplikacije koje se pokreću na platformi m:tel-a, bez razmišljanja o instaliranju softvera, web-u i aplikativnim serverima. Samim tim nestaju svi troškovi vezani za kupovinu, instalaciju i održavanje softverskih i hardverskih resursa i upravljanje ovim resursima.

PaaS rješenja su razvojne platforme u kojima su razvojni alati smješteni u Cloud-u.

Usluga PaaS je namijenjena IT kompanijama i ostalim preduzećima koja intenzivno razvijaju softvere.
Korisničko uputstvo
Korisničko uputstvo možete preuzeti ovdje.
Pitanja i odgovori (FAQ)
1. Kako da pristupim svojim resursima i podacima?

Po kreiranju usluge dobićete automatski e-mail sa linkom na Vaš virtuelni server, kao i korisničko ime i lozinku za prvo prijavljivanje. Resursi i podaci su Vam dostupni na bilo kom mjestu koje ima pristup Internetu i sa različitih vrsta uređaja.

2. Koja je razlika između IaaS-a i PaaS-a?

IaaS ili Infrastruktura kao servis je model Cloud-a za kreiranje sopstvenog virtuelnog servera. U mogućnosti ste da umjesto kupovine fizičkih komponenti izaberete procesorsku snagu, veličinu memorije, prostor na disku i operativni sistem i da sami kreirate virtuelni računar prema Vašim potrebama. Ovom virtuelnom serveru može da pristupi više korisnika u različito vrijeme. PaaS odnosno Platforma kao servis podrazumijeva iznajmljivanje hardverske infrastrukture, ali i osnovnih aplikacija neophodnih za pokretanje Vaše web prezentacije na internetu ili razvojnog okruženja gdje ćete moći da razvijate sopstvene aplikacije.

3. Da li moram da kupim novi hardver?

Sve potrebne resurse za rad virtuelnih servera iznajmljujete od nas tako da ne morate da kupite nijednu dodatnu komponentu.

4. Kako mogu da utvrdim da li je Cloud pravo rješenje za moj posao?

Jedan od načina je analiza troškova i benefita. Sa jedne strane su vrlo eksplicitno definisani troškovi Vašim izborom usluge i načinom njenog korišćenja, kao i troškovi mjesečnog održavanja (pay-per-use), a sa druge strane Cloud omogućava poslovanje bez početnih ulaganja u skupu infrastrukturu, nestaju troškovi instalacije i održavanja softverskih i hardverskih resursa, nije potrebno angažovati dodatno IT stručnjake a podaci su Vam stalno dostupni. Njihovim poređenjem gotovo sigurno ćete doći do zaključka da je Cloud pravo rješenje za Vas.

5. Šta treba da uradim da se pripremim za Cloud?

Potrebno je da izaberete vrstu servisa koji vam je potreban i minimalnu hardversku konfiguraciju. U slučaju da su Vam potrebni veći resursi, možete ih unaprijediti vrlo jednostavno, po Vašoj želji. Posle kreiranja servisa, Vašim resursima raspolažete u potpunosti i možete instalirati dodatni softver koji je potreban za obavljanje Vaše djelatnosti, baš kao da je server u sobi pored Vas.

6. Kako mogu da budem siguran da uvijek imam pristup mojim podacima?

Pristup Vašim podacima garantuje m:tel, sve dok imate bilo kakvu vrstu pristupa internetu.

7. Šta treba da znam o bezbjednosti podataka?

Cloud obezbjeđuje backup-ovanje podataka i njihovo smještanje i čuvanje na sigurnom mjestu. Prednosti čuvanja podataka u Cloud-u, u odnosu na offsite backup su: stalna dostupnost podataka – potreban je samo pristup Internetu i podaci su Vam dostupni bilo gdje da se nalazite; veća pouzdanost - pravi se više kopija Vaših podataka koje se čuvaju na različitim mjestima što predstavlja dodatnu sigurnost.

8. Šta je SLA?

Service Level Agreement (ili skraćeno SLA) je deo ugovora u kom se definiše vrsta i nivo usluge između pružaoca usluge (odnosno service provider-a) i korisnika. SLA obezbjeđuje kvalitetnu saradnju, i definiše parametre usluge koje pružalac usluge garantuje korisniku. Obično postoji više nivoa SLA. Osnovni nivo je uračunat u cijenu usluge, dok je za više nivoe korisnik u obavezi da plati dodatnu naknadu. U slučaju Cloud-a, pružalac usluga definiše raspoloživost sistema i vrijeme pružanja tehničke podrške. Detalje vezane za SLA možete vidjeti u Opštim uslovima korišćenja Cloud usluge.
9. Čemu služi korisnički nalog “cloudmon” na virtuelnom serveru?

Ovaj sistemski nalog omogućava praćenje dostupnosti i opterećenosti sistemskih resursa (CPU, memorija i hard disk) vašeg virtuelnog servera.
10. Šta je proces vmtoolsd na CentOS-u?

Naša virtuelna infrastruktura se zasniva na VMware tehnologiji. Na svakoj virtuelnoj mašini je instaliran softver “VMware Tools” koji poboljšava rad virtuelne mašine.
11. Dodavanje memorije na CentOS-u rezultuje porukom “Neuspjelo modifikovanje”

Provjerite da li vam je aktivan servis vmware-tools (vmtoolsd). Ukoliko ste izvršili ažuriranje kernela (npr. komandom yum update), neophodno je da ponovo pokrenete konfiguraciju softvera “VMware Tools” komandom: vmware-config-tools.pl --default.
Tim stručnih ljudi na raspolaganju Vam je 24 sata svih 7 dana u nedjelji. Na raspolaganju smo za sva Vaša pitanja, konsultacije, kao i za rješavanje zahtjeva u najkraćem vremenskom periodu.

Kontaktirajte nas:
• Pozivanjem Vašeg menadžera
• Slanjem upita na e-mail oblaci@mtel.ba
• Za prijavu smetnji za postojeće korisnike pozovite 0800 50005

Da biste nastavili kupovinu morate se prijaviti na sistem.
Unesite tražene podatke.
KORISNIČKO IME:

LOZINKA:

Prijavi se